Liga Mistrzyń przez 4 lata w DAZN

UEFA ogłosiła podpisanie czteroletniej umowy partnerskiej z DAZN otyczącej praw do transmisji Ligi Mistrzyń. Jest to jedna z największych umów w histori kobiecej piłki nożnej. Umowa obejmuje sezony od 2021/2022 do 2024/2025 i związana jest z reformą rozgrywek – dotyczącą […]

UEFA ogłosiła podpisanie czteroletniej umowy partnerskiej z DAZN otyczącej praw do transmisji Ligi Mistrzyń. Jest to jedna z największych umów w histori kobiecej piłki nożnej.

Umowa obejmuje sezony od 2021/2022 do 2024/2025 i związana jest z reformą rozgrywek – dotyczącą zarówno formatu rywalizacji, jak i centralizacji praw telewizyjnych. Dzięki temu UEFA będzie mogła przeznaczyć aż 244 miliony euro na wsparcie rozwoju kobiecej piłki nożnej w Europie. Jedyne terytorium nieobjęte umową to Bliski Wschód i Afryka Północna oraz Chińska Republika Ludowa (wraz z zależnymi terytoriami – Hong Kongiem, Tajwanem i Makau).

W ramach partnerstwa z DAZN wszystkie 61 spotkań Ligi Mistrzyń będzie transmitowane za darmo na platformie oraz jej koncie na Youtube przez dwa sezony. Kolejne dwie edycje będą w całości dostępne DAZN już po wykupieniu subskrypcji, natomiast na Youtube za darmo pokazanych zostanie 19 meczów.

Dwa lata temu, gdy wprowadziliśmy w życie pierwszą strategię dotyczącą kobiecej piłki, obiecaliśmy działania, które doprowadzą do zwiększenia profesjonalizmu i lepszej gry do 2024 roku. Kilka inicjatyw już ruszyło, a tegoroczne lato jest wielkim skokiem w tym kierunku.

Aleksander Čeferin, prezydent UEFA

Jesteśmy szczęśliwi, że znaleźliśmy tak innowacyjnych partnerów jak DAZN i Youtube, którzy dadzą fanom na całym świecie szansę oglądania za darmo najlepszych rozgrywek klubowych w kobiecej piłce nożnej. To jest dokładnie to, czego życzyliśmy sobie, gdy zdecydowaliśmy się scentralizować prawa telewizyjne i zreformować format rozgrywek. Ostatecznie to była łatwa decyzja do podjęcia przez UEFA, gdyż DAZN i Youtube miały najbardziej odpowiadającą ofertę, dodatkowo uzupełnioną okazją do promocji, którą to partnerstwo może dać rozgrywkom i całemu kobiecemu futbolowi.

Guy-Laurent Epstein, durektor marketingu UEFA

Jesteśmy podekscytowani, że zostaliśmy nowym globalnym nadawcą Ligi Mistrzyń UEFA i nie możemy doczekać się współpracy z Youtube i Google, aby przyciągnąć kibiców bliżej akcji i zaświecić jaśniejszym światłem niż kiedykolwiek na ich idolki. DAZN został stworzony z wizją szerszego udostępniania sportów premium – a co bardziej udostępnia niż centralizaja praw po raz pierwszy i pokazywanie meczów za darmo na Youtube? To umożliwi najlepszej kobiecej piłce nożnej bycie oglądaną na całym świecie łatwiej niż wcześniej. W międzyczasie nie możemy się doczekać, aby wnieść produkcję sygnału na wyższy poziom, rozszerzając dotychczasowe treści franczyzowe DAZN i uruchamiając nowe audycje pokazujące rozmach i wspaniałość kobiecego futbolu.

James Rushton, współzarządzający DAZN

About Wojciech Nowakowski

Dziennikarz sportowy, komentator pięcioboju nowoczesnego, autor kanału na Youtube "Sport na Nowo". Poliglota (z wykształcenia hungarysta), miłośnik sportów "niszowych", zwłaszcza olimpijskich. Curler, sędzia i trener in spe.