Mini siłownia w domowym zaciszu

Jeśli chcesz założyć mały kącik fitness w swoim domu, zdecyduj się na odpowiedni rodzaj sprzętu. Są takie urządzenia, które po prostu trzeba mieć, aby treningi były efektywne. Nie muszą to być zaawansowane  i bardzo drogie sprzęty, aby wyrzeźbić móc wyrzeźbić idealną, smukłą sylwetkę. […]

Jeśli chcesz założyć mały kącik fitness w swoim domu, zdecyduj się na odpowiedni rodzaj sprzętu. Są takie urządzenia, które po prostu trzeba mieć, aby treningi były efektywne. Nie muszą to być zaawansowane  i bardzo drogie sprzęty, aby wyrzeźbić móc wyrzeźbić idealną, smukłą sylwetkę.

Ławeczki do ćwiczeń

Ławki treningowe na stałe wrosły w przestrzeń treningową siłowni i klubów fitness, ale równie dobrze sprawdzają się jako urządzenia do ćwiczeń wykonywanych w domu. Zazwyczaj nie mają dużych gabarytów, a jeśli tak, to jest możliwość ich złożenia. Ławeczki treningowe są różne. Pierwsze, najprostsze mają swoich zwolenników wśród amatorów trenowania z takim sprzętem. Deska jest ułożona równolegle do podłoża i nie posiada żadnych regulacji. Ławeczki skośne często są zaopatrzone w dodatkowe akcesoria, np. linki czy uchwyty. Natomiast ławeczki regulowane to już wyższa półka, na którą zaglądają bardziej zaawansowani. Mają szereg ciekawych rozwiązań, które są przydatne podczas treningu. Dzięki takim rodzajom ławek można trenować różne partie ciała.

Rowery stacjonarne

Kolejnym sprzęt, który warto zakupić do swojej mini siłowni jest rowerek stacjonarny. Mając takie urządzenie, nie trzeba się martwić o pogodę, bo o każdej porze dnia i roku można przeprowadzić trening. Nie trzeba też biegać do siłowni, tracąc pieniądze na karnety. W zaciszu własnego domu jest idealna atmosfera do treningu na rowerku, który pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej i rzeźbieniu sylwetki. Rowery stacjonarne są różne, dlatego też ważne jest, aby przed zakupem zdecydować się na konkretny typ sprzętu. Jedni wybiorą mniej zaawansowane rowery, a inni nie obejdą się bez kilku programów treningowych.

Pierwsza kwestia podczas wyboru rowerku stacjonarnego to jego budowa. Pionowy rower jest bardzo popularny na rynku, ale nie powinien być kupowany przez osoby mające spore problemy z kręgosłupem. Natomiast rowerki poziome odciążają kręgosłup, mogą więc korzystać z nich osoby borykające się ze schorzeniami górnych narządów ruchu. Podczas zakupu warto też zwrócić uwagę na masę koła zamachowego. Rowerek będzie płynniej pracował, jeśli jej masa będzie większa.  bo im jest większa, tym płynniej rowerek pracuje. Kolejna kwestia to zakres regulacji obciążenia. Ważne jest, aby tych ustawień było jak najwięcej. Wtedy można lepiej dopasować trening do stopnia zaawansowania. Jeśli sprzęt posiada możliwość wyboru różnych planów treningowych, to jest naprawdę wart zakupu.

Akcesoria

Każda domowa siłownia, powinna być zaopatrzona w piłki treningowe do rozciągania mięśni kręgosłupa, różnej wielkości hantle, taśmy, obciążniki na nadgarstki i nogi oraz stepery. Ekspandery i gumy treningowe wykorzystuje się do różnych ćwiczeń z obciążeniem. Bardzo dobrze sprawdzają się też twistery, za pomocą których można ładnie wyrzeźbić talię. Poręcze do pompek, ściskacze do rąk, skakanki i hula-hop – wybór jest naprawdę duży.

Warto trenować w zaciszu własnego domu. Założenie mini siłowni zwraca się szybko – można sporo oszczędzić na wyjściach do klub fitness i ćwiczyć bez skrępowania w przytulnym otoczniku.

About Piotr Barwaśny