Tour de France w Eurosporcie do 2023 roku!

Eurosport sfinalizował nową umowę z Europejską Unią Nadawców i Amaury Sport Organisation, dzięki której miłośnicy kolarstwa z całej Europy będą mogli śledzić każdą minutę Tour de France na żywo na kanałach stacji przez następnych sześć lat. Na mocy czteroletniej umowy […]

Eurosport sfinalizował nową umowę z Europejską Unią Nadawców i Amaury Sport Organisation, dzięki której miłośnicy kolarstwa z całej Europy będą mogli śledzić każdą minutę Tour de France na żywo na kanałach stacji przez następnych sześć lat.

Na mocy czteroletniej umowy Eurosport zapewni transmisję każdego etapu najsłynniejszego wyścigu kolarskiego na świecie w latach 2020, 2021, 2022 i 2023 na zasadzie wyłączności w 38 krajach**, natomiast w pozostałych państwach Europy wyłącznie na kanałach stacji będzie można obejrzeć pierwsze 75 minut zawodów.

Porozumienie oznacza, że długotrwała współpraca Eurosportu przy Tour de France trwa już 32 lata – po raz pierwszy wyścig został pokazany na najpopularniejszym europejskim kanale sportowym w 1991 roku. Umowa obejmuje również prawa do dwóch z pięciu tzw. monumentów kolarstwa – wyścigów Paryż-Roubaix i Liège-Bastogne-Liège – oraz innych zawodów w ramach cyklu UCI World Tour***, w tym także prawa na wyłączność.

Z dumą twierdzimy, że dysponujemy najlepszą ofertą dla kibiców kolarstwa, a nowa umowa jest kolejnym tego potwierdzeniem. Teraz mamy prawa do transmisji całego Tour de France do 2023 roku, co oznacza, że wszystkie wyścigi Grand Tour, pięć monumentów kolarstwa i ponad 30 zawodów cyklu UCI World Tour będzie dostępnych na kanałach Eurosport – to ponad 200 dni i 2 500 godzin kolarstwa na żywo każdego roku. Przesłanie dla miłośników kolarstwa jest jasne – Eurosport to najlepsza platforma dla kibiców tej dyscypliny – pokażemy każdy sprint, podjazd i ucieczkę podczas największych wyścigów, które relacjonujemy w telewizji i na żądanie na platformie Eurosport Player.

Tour de France pozostaje najważniejszym wydarzeniem w świecie kolarstwa i cieszymy się, że średnia oglądalność tegorocznej edycji wyścigu wzrosła, nawet przy uwzględnieniu, że nadaliśmy ponad 20 godzin więcej transmisji na żywo w porównaniu z 2016 rokiem. W dalszym ciągu staramy się ulepszyć produkcję programów poświęconych kolarstwu, wykorzystując większy dostęp do danych, aby w bardziej przejrzysty sposób relacjonować przebieg zawodów każdego dnia

– mówi Peter Hutton, CEO Eurosport.

W ubiegłym miesiącu Eurosport rozszerzył dotychczasową umowę, zapewniając kibicom w 54 krajach Europy nawet do 25 godzin transmisji na żywo z Tour de France przez kolejne trzy edycje wyścigu, w tym po raz pierwszy transmisje całości zawodów na żywo. Podczas tegorocznej edycji Tour de France Eurosport zapewni 28% więcej transmisji na żywo w porównaniu z 2016 rokiem.

About Nikodem Potocki