Jeszcze nigdy hybrydowe modele nie były tak nowoczesne jak teraz. Nowe rozwiązania umożliwiają nie tylko budowę kolejnych hybrydowych modeli w krótszym czasie, ale i obniżenie kosztów produkcji.
Toyota utrzymuje dominującą pozycję w sprzedaży samochodów hybrydowych na świecie. W lipcu 2015 roku łączna liczba wyprodukowanych hybryd japońskiego producenta przekroczyła 8 milionów egzemplarzy. Salon japońskiej marki to najlepszy adres jeśli chodzi o samochody z tym wyjątkowym napędem – Toyota ma najszerszą ofertę takich modeli. W tym roku do kompaktowego Aurisa Hybrid i Aurisa Touring Sports Hybrid, miejskiego Yarisa Hybrid oraz 7-osobowego Priusa+ dołączy nowa generacja ikonicznego Priusa, a także dwie sensacyjne nowości – RAV4 Hybrid 4×4 i designerski crossover C-HR.
Wraz z nowym Priusem debiutuje zbudowany od podstaw napęd hybrydowy, oszczędniejszy od poprzednika o 15%. To sprawia, że ten przestronny sedan segmentu D osiąga niespotykanie niskie spalanie na poziomie 3,3 l/100 km. Nowy Prius wyróżnia się śmiałą, budzącą emocje stylistyką, dynamiczną i cichą jazdą, świetnymi własnościami jezdnymi i najnowocześniejszymi technologiami na pokładzie.
Podobnymi atutami odznacza się zbudowany na tej samej platformie i wyposażony w ten sam napęd nowy hybrydowy crossover, którego wersja koncepcyjna nosi nazwę C-HR. To jednak nie koniec hybrydowych nowości w segmencie SUV. Do polskich salonów wjeżdża hybrydowa wersja ikony lekkich aut terenowych – RAV4 Hybrid. Będzie to najmocniejsza wersja nowego RAV4, 200 KM mocy będzie napędzało przednią oś lub 4 koła. Dość powiedzieć, że to potężne auto na platformie Avensisa i podniesionym zawieszeniu przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s – takiego wyniku nie powstydziłoby się niejedno sportowe coupé.
Hybrydy Toyoty to doskonałe rozwiązanie dla tych kierowców, którzy lubią cichą, dynamiczną i oszczędną jazdę, ale nie chcą dodatkowych kłopotów. Napęd spalinowo-elektryczny japońskiej marki pozwala oszczędzać kilka litrów paliwa na każde 100 km bez ładowania akumulatora z zewnątrz. Auto tankuje się na stacji benzynowej jak każdy inny samochód. To w połączeniu z prostą budową układu hybrydowego Toyoty oraz jego legendarną bezawaryjnością powoduje, że właściciele hybryd należą do najbardziej lojalnych grup kierowców. Jak bardzo Japończycy są pewni swoich rozwiązań pokazuje fakt, że udzielają 10-letniej gwarancji na akumulatory hybrydowe. Mogą to robić bez obaw, gdyż praktyka pokazuje, że baterie niklowo-wodorkowe japońskiego producenta wytrzymują bez awarii nawet kilkanaście lat.
Wysoka kultura pracy napędu hybrydowego sprawia, że jego komponenty cechuje długowieczność i niska awaryjność. Hybrydowe modele Toyoty zajmują czołowe miejsca w rankingach zadowolenia klientów. Szereg raportów bezawaryjności niezależnych instytutów wykazuje, jak bardzo bezawaryjne są modele hybrydowe Toyoty.
Hybryda idealnie pasuje do nowoczesnego city. Doceniło ten fakt już kilka miast w Polsce. W ponad dziesięciu miastach (m.in. Toruń, Gdańsk, Wrocław) hybrydowe Toyoty mogą parkować na miejskich parkingach zupełnie za darmo.
Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Moja pasja to sport, w szczególności piłka nożna i sporty zimowe. Wielki fan Serie A i wierny kibic AC Milanu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.