Liga Mistrzyń przez 4 lata w DAZN

blank
fot.

UEFA ogłosiła podpisanie czteroletniej umowy partnerskiej z DAZN otyczącej praw do transmisji Ligi Mistrzyń. Jest to jedna z największych umów w histori kobiecej piłki nożnej.

Umowa obejmuje sezony od 2021/2022 do 2024/2025 i związana jest z reformą rozgrywek – dotyczącą zarówno formatu rywalizacji, jak i centralizacji praw telewizyjnych. Dzięki temu UEFA będzie mogła przeznaczyć aż 244 miliony euro na wsparcie rozwoju kobiecej piłki nożnej w Europie. Jedyne terytorium nieobjęte umową to Bliski Wschód i Afryka Północna oraz Chińska Republika Ludowa (wraz z zależnymi terytoriami – Hong Kongiem, Tajwanem i Makau).

W ramach partnerstwa z DAZN wszystkie 61 spotkań Ligi Mistrzyń będzie transmitowane za darmo na platformie oraz jej koncie na Youtube przez dwa sezony. Kolejne dwie edycje będą w całości dostępne DAZN już po wykupieniu subskrypcji, natomiast na Youtube za darmo pokazanych zostanie 19 meczów.

Dwa lata temu, gdy wprowadziliśmy w życie pierwszą strategię dotyczącą kobiecej piłki, obiecaliśmy działania, które doprowadzą do zwiększenia profesjonalizmu i lepszej gry do 2024 roku. Kilka inicjatyw już ruszyło, a tegoroczne lato jest wielkim skokiem w tym kierunku.

Aleksander Čeferin, prezydent UEFA

Jesteśmy szczęśliwi, że znaleźliśmy tak innowacyjnych partnerów jak DAZN i Youtube, którzy dadzą fanom na całym świecie szansę oglądania za darmo najlepszych rozgrywek klubowych w kobiecej piłce nożnej. To jest dokładnie to, czego życzyliśmy sobie, gdy zdecydowaliśmy się scentralizować prawa telewizyjne i zreformować format rozgrywek. Ostatecznie to była łatwa decyzja do podjęcia przez UEFA, gdyż DAZN i Youtube miały najbardziej odpowiadającą ofertę, dodatkowo uzupełnioną okazją do promocji, którą to partnerstwo może dać rozgrywkom i całemu kobiecemu futbolowi.

Guy-Laurent Epstein, durektor marketingu UEFA

Jesteśmy podekscytowani, że zostaliśmy nowym globalnym nadawcą Ligi Mistrzyń UEFA i nie możemy doczekać się współpracy z Youtube i Google, aby przyciągnąć kibiców bliżej akcji i zaświecić jaśniejszym światłem niż kiedykolwiek na ich idolki. DAZN został stworzony z wizją szerszego udostępniania sportów premium – a co bardziej udostępnia niż centralizaja praw po raz pierwszy i pokazywanie meczów za darmo na Youtube? To umożliwi najlepszej kobiecej piłce nożnej bycie oglądaną na całym świecie łatwiej niż wcześniej. W międzyczasie nie możemy się doczekać, aby wnieść produkcję sygnału na wyższy poziom, rozszerzając dotychczasowe treści franczyzowe DAZN i uruchamiając nowe audycje pokazujące rozmach i wspaniałość kobiecego futbolu.

James Rushton, współzarządzający DAZN