Złoty skok Stocha oglądało 11,5 miliona widzów!

blank
fot.

Decydujący skok Kamila Stocha po złoty medal olimpijski oglądało prawie 11,5 miliona widzów TVP 1! A dzięki Soczi Telewizja Polska pokonuje wszystkich konkurentów.

blank

Fot. Getty

Niedzielna transmisja z konkursu skoków była najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w tym roku! Relację w TVP 1 śledziło aż 9 mln 409 tysięcy (średnia; grupa 4+) przy udziałach wynoszących aż 52,7 proc. (czyli co drugi Polak, który miał wtedy włączony telewizor śledził konkurs w Jedynce!). Jednak w chwili, kiedy Kamil Stoch skakał po raz drugi, oglądalność wzrosła do aż 11 mln 419 tysięcy! Następującą po konkursie ceremonię kwiatową oglądało 9 mln 503 tysiące osób (udziały 50,81 proc.).

Telewizja Polska dobre wyniki oglądalności miała w ciągu całego weekendu. Piątkową ceremonię otwarcia Igrzysk w TVP 1 obejrzało 6 mln 702 tysiące (udziały 45,1 proc.; w szczycie aż 7 mln 791 tys.), sobotnie kwalifikacje do konkursu skoków także w Jedynce – 5 mln 919 tys. (41,2 proc.; w szczycie – 6 mln 502 tys.). Bardzo dobre wyniki zanotowała także TVP 2 – sobotni narciarski bieg łączony, w którym Justyna Kowalczyk zajęła 6. miejsce, obejrzało 3 mln 308 tys. (40,7 proc.; szczyt – 3 mln 531 tys.) a niedzielny bieg sprinterski w biathlonie kobiet (7. lokata Weroniki Nowakowskiej-Ziemniak) – aż 3 mln 690 tysięcy (29,5 proc.; szczyt – 4 mln 378 tys.).

Nic dziwnego, że TVP 1 była absolutnym liderem rynku podczas weekendu, notując następujące średnie udziały: 21,5 proc. w piątek, 16,9 proc. w sobotę i aż 22,5 proc w niedzielę! TVP 2 była w sobotę i niedzielę druga: odpowiednio 13,4 proc. i 12,2.

Równie spektakularne wyniki osiągnęła w swojej „dyscyplinie” TVP Info, która w sobotę i niedzielę wyraźnie wyprzedziła TVN24, pierwszego z tych dni uzyskując 2,3% oglądalności przy 1,7% konkurenta, a niedzielę 2,4% przy 1,9% TVN24. Przypomnijmy, że TVP Info pokazywało z Soczi m.in.: sobotnią sesję treningową w skokach oraz niedzielną serię próbną, drugą kolejkę konkursu skoków i ceremonią kwiatową z udziałem Kamila Stocha.

Bardzo dobrze oglądają się także transmisję i materiały wideo na stronie sport.tvp.pl. Reakcja Adama Małysza (był gościem w studiu Telewizji Polskiej) na złoty skok Stocha miała 79 tys. odsłon (47,8 tys. unikalnych użytkowników). Wywiad z Justyną Kowalczyk, w którym mówiła o złamanej kości stopy i zapowiadała dalsza walkę o medale – 56 tys. odsłon i 30 tys. unikalnych użytkowników.

źródło: informacja prasowa TVP