Finał piłkarskich mistrzostw świata w Brazylii: Niemcy – Argentyna miał rekordową oglądalność – najwyższą podczas całego Mundialu i wyższą niż przed czterema laty w RPA. Mecz transmitowany 13 lipca br., w szczytowym momencie przyciągnął przed ekrany telewizorów TVP 1 aż 11 mln 322 tys. widzów w grupie 4+, średnio – 10 mln 56 tys. osób, zaś udziały 63,43 proc! Dzięki temu Jedynka była absolutnym liderem wśród stacji telewizyjnych: jej niedzielne udziały wyniosły aż 26,7 proc.! Były to najwyższe udziały od 1 lipca 2012, finału EURO.
Równoległą transmisję na antenie TVP Sport oglądało ponad 438 tys. osób (w szczycie – 553 tys.) przy udziałach 2,77 proc. Oznacza to, że finał Mundialu w szczytowym momencie w TVP 1 i TVP Sport oglądało na żywo prawie 12 mln widzów telewizji publicznej.
Mecz cieszył się też rekordowym zainteresowaniem internautów: na stronie sport.tvp.pl miał aż 450 tys. odtworzeń wideo przy liczbie blisko 200 tys. unikalnych użytkowników oglądających ją na portalu oraz urządzeniach mobilnych. Jest to najwyższy wynik w historii emisji na żywo w polskim Internecie! W sumie mundialowe materiały wideo w serwisie internetowym TVP były w czasie turnieju odtwarzane ponad 16 mln razy, a stronę w tym czasie odwiedziło ponad 6 mln internautów.
Z dużym zainteresowaniem spotkał się też sobotni mecz o trzecie miejsce Brazylia – Holandia w TVP 2. W szczytowym momencie śledziło go 6 mln 866 tys. widzów, średnio – 5 mln 661 tys., przy udziałach 47,33 proc. (Dwójka była też liderem całej soboty: jej średnie dzienne udziały wyniosły 16,1 proc. – najwyższe w tym roku). Pokazywany w TVP Sport „mały finał” przyciągnął 304 tys. widzów (w szczycie 400 tys.) przy udziałach 2,53 proc.
Widownia obu finałowych meczów była większa niż cztery lata temu na Mundialu w RPA. Finał Holandia – Hiszpania w TVP1 zgromadził średnio 8 mln 533 tys. osób przy udziałach 59,96 proc.(szczyt – 10 mln 152 tys.), a TVP Sport 302 tys. (udziały 2,12 proc.- peak 477 tys.). „Mały finał” Urugwaj – Niemcy w TVP2 śledziło średnio 5 mln 311 tys. osób przy udziałach 46,71 proc. (szczyt – 6 mln 854 tys.). Natomiast w TVP Sport spotkanie o 3 miejsce oglądało 311 tys. osób przy udziałach 2,74 proc. (szczyt – 394 tys.).
źródło: informacja prasowa TVP
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.