5 produktów reklamowych, o których marzy każdy gracz
Odpowiednia strategia marketingowa to dziś klucz do osiągnięcia sukcesu w biznesie. Jedną z najlepszych opcji reklamowania się są obecnie gadżety promocyjne, które marki dystrybuują za minimalną opłatą lub całkowicie za darmo, aby skutecznie się promować i zachęcić klientów do skorzystania ze swojej oferty. Ten rodzaj marketingu stosowany jest obecnie praktycznie w każdej branży, bo spotkamy się z nim m.in. w branży finansowej, gdzie banki chętnie rozdają różne gadżety brandowane ich logo i branży hazardu online, gdzie przykładowo mamy kasyno, który gwarantuje nowym graczom darmową gotówkę na start i 50 free spins Vulkan Vegas.
Nie inaczej jest w przypadku branży gamingowej, gdzie produkty reklamowe są niemal od zawsze bardzo ważnym aspektem marketingu. Gracze są dziś przyzwyczajeni do otrzymywania od firm działających w branży gamingowej różnych ciekawych produktów promocyjnych, całkowicie za free. Dotyczy to szczególnie największych growych wydarzeń takich jak IEM, PGA, TwitchCon czy E3. To prawdziwe festiwale rozdawania gadżetów reklamowych gdzie, aby wyróżnić się spośród tłumu innych firm, trzeba mieć dobrą koncepcję, aby zaoferować charakterystyczny produkt, którego koszt wytworzenia nie nadwyrężą budżetu firmy i jednocześnie będzie on neutralny i przypadnie do gustu wielu graczy.
O trafienie w gust nie jest jednak wcale łatwo, bo aby tego dokonać, trzeba na bieżąco śledzić branżę i aktualne nastroje oraz trendy. Co jest dziś na topie i czego oczekują współcześni gracze w ramach gadżetów reklamowych? Oto 5 najciekawszych gamingowych propozycji, które pozwolą wyróżnić się z tłumu i skutecznie budować tożsamość marki.
Okulary VR
Okulary wirtualnej rzeczywistości do smartfona to obecnie niewątpliwie jeden z najlepszych gadżetów reklamowych, o którym marzy praktycznie każdy współczesny gracz. Dzięki nim gracze mogą przenieść się do innego wymiaru i zanurzyć się w nim na długie godziny. Aktualnie dostępnych jest wiele gier i aplikacji mobilnych, które pozwalają w pełni wykorzystać potencjał takich gogli.
To produkt, który idealnie wpasuje się w potrzeby szczególnie młodego pokolenia graczy, ale dla starszych graczy również będzie niezwykle interesujący i zachęcający. Brandowanie takich okularów nie jest żadnym problemem, bo powierzchni na umiejscowienie logo marki jest bardzo dużo.
Wybór okularów VR jako gadżetu promocyjnego jest świetnym pomysłem przede wszystkim ze względu na fakt, że wielu graczy rozważa ich zakup, ale obawia się, że rozgrywka VR nie przypadnie im do gustu i będą to pieniądze wyrzucone w błoto — tutaj otrzymują je za free.
Pendrive
Pamięć USB to klasyczny gadżet reklamowy, który od lat funkcjonuje w wielu branżach. Wszystko za sprawą ogromnej przydatności i uniwersalności tego niewielkiego urządzenia. Uniwersalność tego upominku polega na tym, że w dobie wszechobecnych komputerów i cyfryzacji, praktycznie każda osoba będzie z niego zadowolona i z pewnością z niego korzystała na co dzień.
Nie da się ukryć, że brandowany logo firmy pendrive to świetny pomysł na produkt promocyjny dla graczy, bo pozwala przechowywać i przenosić różne dane. Przykładowo gracze mogą dzięki niemu transferować zapisy gry z komputera na komputer lub przerzucać klipy z konsoli na komputer.
Szykując taki gadżet, warto zadbać o jego odpowiednią specyfikację, aby jak najlepiej służył graczom. Przykładowe parametry pendrive’a, które z pewnością będą wystarczające dla większości graczy to:
Pojemność | 128 GB |
Interfejs | USB 3.2 Gen 1 |
Szybkość odczytu | 200 MB/s |
Szybkość zapisu | 60 MB/s |
Słuchawki Bluetooth
Słuchawki to bez dwóch zdań kluczowe akcesorium w ekwipunku gracza, dlatego zaoferowanie słuchawek Bluetooth jako gadżetu reklamowego wydaje się strzałem w dziesiątkę. W tym przypadku logo można umieścić albo bezpośrednio na słuchawkach, albo też na etui ładującym.
Tego typu słuchawki są uniwersalne, bo w zależności od preferencji gracza, może on je podłączyć do telefonu, komputera lub konsoli. Sprawdzą się szczególnie dobrze w przypadku graczy mobilnych, bo współczesne smartfony są w większości przypadków pozbawione złącza mini jack, co uniemożliwia podłączenie tradycyjnych słuchawek.
Retro konsola
Mała retro konsola typu plug and play, którą wystarczy podłączyć bezpośrednio do telewizora lub monitora, by grać i która posiada 100-200 klasycznych gier to gadżet promocyjny, który będzie idealny, jeśli chodzi o starszych, dojrzałych graczy. Niemniej jednak młodsi gracze z pewnością również ją docenią, bo pozwoli im doświadczyć niesamowitych wrażeń gamingowych sprzed dekad.
Taka konsolka oferuje całkiem duże możliwości, jeśli chodzi o umieszczenie logo i jest bez wątpienia genialnym produktem promocyjnym dla każdej firmy, która działa w branży gier. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to produkt tylko dla specyficznej grupy odbiorców, to jednak gamingowa klasyka nadal cieszy się popularnością i takie tytuły jak Pac-Man czy Space Invader nadal są ogrywane przez wiele osób.
Klawiatura bezprzewodowa
Dobrą klawiaturą bezprzewodową nie pogardzi żaden gracz, bo w końcu jest to podstawowy element wyposażenia gamingowego. Z tego powodu jest to świetna propozycja na brandowany gadżet reklamowy dla graczy. Co prawda są małe szanse, że doświadczony gracz z takiej klawiatury będzie korzystał na co dzień, ale z pewnością znajdzie dla niej zastosowanie np. będzie to klawiatura zapasowa lub klawiatura do telewizora.