Bundesliga hitem Eleven Sports

W zakończonej w ostatni weekend pierwszej połowie rozgrywek Bundesligi 2017/18 mecze ligi niemieckiej należały do najchętniej oglądanych programów stacji ELEVEN SPORTS.

Przez pierwszą połowę piłkarskiego sezonu 2017/18 oglądalność ELEVEN SPORTS w Polsce wzrosła głównie dzięki popularności niemieckiej Bundesligi i hiszpańskiej LaLiga Santander. Według pomiarów Nielsena mecze tych lig zajmowały najwyższe miejsca wśród spotkań piłkarskich pokazywanych przez ELEVEN SPORTS, a kanały nadawcy plasowały się w ścisłej czołówce w weekendowych notowaniach stacji sportowych w grupie wiekowej 16-49.

ELEVEN SPORTS nabyło prawa do transmitowania dwóch najwyższych klas rozgrywek ligi niemieckiej w tym roku. W pierwszej połowie bieżącego sezonu kanały nadawcy pokazały prawie 100 meczów Bundesligi oraz niemiecki Supercup. Największe zainteresowanie wzbudził Der Klassiker, czyli spotkanie Borussia Dortmund – FC Bayern Monachium. Według danych dostarczonych przez Nielsena ten numer 1 listopadowej piłkarskiej ramówki ELEVEN SPORTS przyciągnął przed ekrany w sumie około 420 tysięcy widzów (nie uwzględniając użytkowników serwisów online).

W odpowiedzi na dużą popularność Bundesligi wśród widzów w przyszłym roku ELEVEN SPORTS wzbogaci swoją ramówkę o dodatkowe programy związane z tymi rozgrywkami. Każdego miesiąca stacja będzie emitować wywiad z wybranym zawodnikiem ligi, a najnowsze informacje z niemieckich stadionów znajdą się w nowym codziennym programie z wiadomościami sportowymi.

Nowe elementy ramówki uzupełnią bogatą oprawę rozgrywek Bundesligi w ELEVEN SPORTS, który jako pierwszy nadawca w Polsce oferuje widzom tak dużo programu własnej produkcji związanego z transmisjami ligi niemieckiej. W każdej kolejce komentatorzy i eksperci stacji omawiają wydarzenia na boisku w studio w Warszawie. W tym sezonie 10 spotkań było relacjonowanych prosto ze stadionów, a podczas 3 z nich ELEVEN SPORTS nadawało swoje studio na żywo prosto z murawy boiska.

Programy studyjne własnej produkcji są ważnym elementem ramówki ELEVEN SPORTS i są traktowane przez większość widowni jako nieodłączna część sportowego spektaklu. 50% widzów oglądających spotkania piłkarskie zasiada przed telewizorami już podczas przedmeczowego studia; 90% zostaje przed nimi, aby posłuchać analiz ekspertów po pierwszej połowie, a 60% ogląda studio po zakończeniu transmisji.

W swoich planach na drugą połowę sezonu ELEVEN SPORTS ma również pokazanie kilkunastu meczów Bundesligi w natywnym 4K w kanale Eleven Sports 1, którego wersja w najwyższej jakości obrazu obecnie dostępna jest dla abonentów Orange TV.

Kupując prawa do transmitowania rozgrywek Bundesligi byliśmy przekonani, że będzie ona jednym z największych atutów naszej ramówki. Wyniki oglądalności w pierwszej połowie potwierdziły, że nasze oczekiwania były słuszne. Jesteśmy również bardzo zadowoleni ze wzorowo układającej się współpracy z Bundesligą, dzięki której możemy zaoferować polskim kibicom atrakcyjnie ‘opakowane’ mecze oraz kontakt z futbolem wykraczający poza propozycje tradycyjnej telewizji

– mówi Krzysztof Świergiel, Dyrektor Zarządzający ELEVEN SPORTS w Polsce.

Bliska współpraca ELEVEN SPORTS z Bundesligą nie kończy się na wydarzeniach pokazywanych na antenie telewizyjnej. We wrześniu, w ramach Bundesliga Legends Tour, Warszawę odwiedził jeden z najlepszych piłkarzy w historii Bundesligi, Lothar Matthäus. W ramach zainicjowanej przez Bundesligę wizyty wystąpił w ELEVEN SPORTS jako gość specjalny studia towarzyszącego transmisji meczu FC Bayern Monachium – VfL Wolfsburg, uczestniczył w zorganizowanym przez stację spotkaniu z kibicami oraz odwiedził widzów oglądających mecz na wielkim ekranie przed jej siedzibą.  W oczekiwaniu na drugą połowę sezonu, która w kanałach ELEVEN SPORTS zostanie zainaugurowana 12 stycznia meczem Bayer 04 Leverkusen – FC Bayern Monachium, stacja bierze udział w kampanii Bundesligi #ShowYourColors. Akcja wystartowała tuż po zakończeniu rundy jesiennej i będzie trwała do końca zimowej przerwy w rozgrywkach. Jej celem jest zachęcenie widzów do dzielenia się swoimi przeżyciami związanymi z futbolem, a zwłaszcza z kibicowaniem ulubionej drużynie. Dla polskich fanów piłki niemieckiej Bundesliga przygotowała niespodziankę – konkurs, w którym można wygrać wyjazd dla dwóch osób na wybrany przez siebie mecz.