Debiut e-sportu w TVP: Ajax lepszy od Legii

blank
fot.

Telewizja Polska po raz pierwszy przeprowadziła transmisję meczu w e-sportową wersję piłki nożnej. Oficjalne starcia Legia – Ajax było pokazywane na stronie sport.tvp.pl oraz na kanałach Telewizji Polskiej w mediach społecznościowych – Facebooku i Youtubie.

W przeddzień spotkania Legia – Ajax w 1/16 finału Ligi Europejskiej zawodnik oficjalnej e-sportowej drużyny Ajaksu Amsterdam – Koen Weijland – pokonał reprezentującego Legię Warszawa Łukasza „Lukstera” Kamińskiego 3:2.

źródło: TVP Sport

Transmisje meczów w formie gier piłkarskich mogą być dla nas ciekawym sposobem na zainteresowanie młodzieży także „prawdziwą” piłką nożną, której będzie coraz więcej w ofercie Telewizji Polskiej. Mecz e-sportowy Legia – Ajax wywołał duże emocje u kibiców oglądających transmisję. Włączyło ją ponad 50 tysięcy widzów, a materiały są cały czas dostępne i oglądane.

mówi Marek Szkolnikowski, zastępca dyrektora TVP Sport

Elektroniczne gry piłkarskie od lat dostarczają rozrywki milionom fanów na całym świecie. Kluby piłkarskie doceniają wielką popularność tzw. e-sportu i coraz chętniej inwestują w najbardziej utalentowanych graczy, zatrudniając ich – wzorem piłkarzy – na zawodowe kontrakty. Mecz Legia – Ajax w grze FIFA 17 był kolejnym interaktywnym projektem TVP Sport realizowanym w tym roku. W styczniu na kanałach nadawcy na Facebooku i Youtube można było oglądać pionierskie, bo zrealizowane w technologii 360°, reportaże z udziałem Adama Małysza. Materiały zobaczyło ponad 200 tysięcy użytkowników

TVP Sport to także pierwszy kanał telewizyjny w Polsce, który przeprowadził sportową transmisję w mediach społecznościowych. W lutym na oficjalnym fanpage’u kanału w serwisie Facebook pokazał mecz sparingowy Legii Warszawa z koreańskim Daejeon Citizen.

Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom młodych użytkowników. Można powiedzieć, że tym samym od strategii „digital first” płynnie przeszliśmy do strategii „social media first”. Transmisja sparingu Legii miała ponad 60 tys. wyświetleń i udało się dotrzeć do użytkowników, którzy nie tylko nie oglądają telewizji, ale też coraz rzadziej korzystają z tradycyjnych stron internetowych. Emitowanie wydarzeń sportowych na Facebooku czy Youtube to przyszłość mediów sportowych.

dodaje Szkolnikowski

Redakcja internetowa TVP Sport prowadzi portal SPORT.TVP.PL (średnio ok. 1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie), który jest największym dystrybutorem legalnych sportowych treści wideo w polskim internecie. Potencjał stacji zbudowany jest także w mediach społecznościowych. Fanpage naszej stacji na FB (TVP Sport oraz Piłka Nożna TVP) cechuje bardzo wysoki stopień interakcji, a także duża liczba śledzących – 500 tysięcy użytkowników. Kanały TVP Sport na Youtube i Twitterze posiadają odpowiednio 38 i 39 tys. subskrypcji.