Prawie 5 mln widzów – taką popularnością cieszyły się transmisje w TVP1
z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich, które w miniony weekend (7-8 grudnia) rozegrano w norweskim Lillehammer.
W sobotę 7 grudnia konkurs, w którym 5. miejsce zajął Maciej Kot, śledziło 4 mln 948 tys. widzów (średnia) przy udziałach wynoszących 37 proc – wszystkie dane Nielsen Audience Measurement, grupa 4+. To oznacza, że co trzeci Polak, który miał wtedy włączony telewizor oglądał sport w Jedynce. Najwyższy moment oglądalności (peak) wyniósł 5 mln 524 tysiące.
Podobnie było w niedzielę, kiedy 6. miejsce zajął Piotr Żyła (średnie – 4 mln 831 tys. i 36,5 proc.; peak – 5 mln 890 tys.). Między innymi dzięki temu Jedynka była liderem oglądalności w weekend. Jej udziały w rynku wyniosły – 15,2 proc. (sobota) i 15,9 proc. (niedziela).
Bardzo dobre wyniki miała także transmisja sobotniego biegu na 10 km stylem klasycznym kobiet, w którym bezkonkurencyjna okazała się Justyna Kowalczyk. Zawody rozgrywane w Lillehammer obejrzało w TVP2, mimo wczesnej pory (pocz. o godz. 10.00), aż 2 mln 74 tysiące widzów. Udziały wyniosły 27,5 proc. a peak – 2 mln 513 tys.
Źródło: informacja prasowa TVP
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.