Marzec 2014 – oglądalność kanałów sportowych

Eurosport w marcu 2014 roku został nowym liderem wśród sportowych kanałów telewizyjnych w Polsce, z kolei Canal+ Sport wyprzedził Polsat Sport News – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. W marcu 2014 roku na pozycję […]

Eurosport w marcu 2014 roku został nowym liderem wśród sportowych kanałów telewizyjnych w Polsce, z kolei Canal+ Sport wyprzedził Polsat Sport News – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

W marcu 2014 roku na pozycję lidera kanałów sportowych, mimo spadku widzów, powraca kanał Eurosport z wynikiem 38,8 tys. widzów. Drugą pozycję utrzymuje Polsat Sport notując średnią oglądalność na poziomie 32,2 tys. widzów. Z kolei na trzecią pozycję spada TVP Sport z wynikiem 19,6 tys. widzów. Na czwartej pozycji plasuje się kodowany Canal+ Sport, który wyprzedza ogólnodostępny Polsat Sport News.

Grupa 4+ Marzec 2014 marzec 2013
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR%
1. Eurosport 38 898 0,58% 57 305 0,83%
2. Polsat Sport 32 394 0,49% 47 254 0,69%
3. TVP Sport 19 679 0,30% 18 352 0,27%
4. Canal+ Sport 19 513 0,29% 12 871 0,19%
5. Polsat Sport News 18 593 0,28% 19 962 0,29%
6. Eurosport2 10 950 0,16% 11 808 0,17%
7. Polsat Sport Extra 7 863 0,12% 10 769 0,16%
8. Orange Sport 7 248 0,11% 8 908 0,13%
9. nSport 6 605 0,10% 4 795 0,07%
10. Extreme Sports 4 145 0,06% 5 569 0,08%
11. Sportklub 575 0,01% 1 102 0,02%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – marzec 2014 (Grupa 4+)

Kanał Polsat Sport prowadzi w komercyjnej grupie widzów (16-49 lat).

Grupa 16-49 Marzec 2014 marzec 2013
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR%
1. Polsat Sport 11 975 0,46% 22 941 0,83%
2. Canal+ Sport 10 119 0,39% 5 175 0,19%
3. Eurosport 8 723 0,34% 14 731 0,53%
4. Polsat Sport News 6 323 0,24% 7 810 0,28%
5. TVP Sport 4 922 0,19% 5 228 0,19%
6. Polsat Sport Extra 3 784 0,15% 6 216 0,23%
7. Eurosport2 3 351 0,13% 4 591 0,17%
8. nSport 3 035 0,12% 2 125 0,08%
9. Orange Sport 2 951 0,11% 3 754 0,14%
10. Extreme Sports 2 032 0,08% 2 714 0,10%
11. Sportklub 94 0,00% 570 0,02%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – marzec 2014 (Grupa 16-49)

Wśród wydarzeń sportowych, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się:
„W.Cup” Eurosport HD 565,2 tys. widzów,
„W.CH” Eurosport HD 557,8 tys. widzów,
„Formuła 1” Polsat Sport HD 449,7 tys. widzów,
„Turniej WTA” TVP Sport HD 416,5 tys. widzów,
„Liga BBVA” Canal+ Sport HD 413,9 tys. widzów,
„CEV Liga Mistrzów Polsat Sport HD 317,9 tys. widzów,
„Gala boksu zawodowego” Polsat Sport HD 309 tys. widzów,
„Mecz towarzyski piłki nożnej” Polsat Sport HD 268,6 tys. widzów,
„Final Four CEV Ligi Mistrzów” Polsat Sport HD 254,6 tys. widzów,
„Puchar Polski w siatkówce” Polsat Sport HD 244,1 tys. widzów.

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

AMR – wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % – udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu

źródło: media2.pl

About Zygmunt Wiśniewski