62. Turniej Czterech Skoczni w TVP1 oglądało średnio 5,8 mln osób, o 1,16 mln więcej niż poprzednią edycję zawodów. Transmisje zapewniły stacji pozycję lidera rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 3,7 mln zł.
Turniej odbywał się w okresie od 29 grudnia 2013 roku do 6 stycznia 2014 roku. Jego średnia widownia na antenie TVP 1 wyniosła 5,80 mln osób. Przełożyło się to na 40,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 37,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się inauguracyjny konkurs w Oberstdorfie, który do Jedynki przyciągnął uwagę aż 6,99 mln osób.
Zawody |
Data |
Start |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|||
OBERSTDORF |
29-12-2013 |
16:21:09 |
6 987 056 |
44,93% |
41,53% |
GARMISCH PARTENKIRCHEN |
01-01-2014 |
13:52:11 |
5 698 656 |
39,54% |
34,39% |
INNSBRUCK |
04-01-2014 |
13:47:48 |
4 472 972 |
39,07% |
36,21% |
BISCHOFSHOFEN |
06-01-2014 |
15:45:17 |
6 107 087 |
39,58% |
35,69% |
Średnio: |
5 804 929 |
40,98% |
37,16% |
Obecna edycja zawodów w porównaniu do poprzedniej, odbywającej się w analogicznym okresie rok wcześniej, miała 1,16 mln widzów więcej. Wtedy turniej śledziło bowiem 4,64 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 35,03 proc. oraz 30,71 proc. udziałów.
TVP 1 w czasie pokazywania zawodów była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP 2, której udział wyniósł już tylko 6,78 proc. Dalej uplasowały się: Polsat (6,19 proc.) oraz TVN (tylko 4,74 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka także była liderem, ale drugie miejsce zajął Polsat przed TVN.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 – Turniej Czterech Skoczni |
5 804 929 |
40,98% |
37,16% |
TVP2 |
956 123 |
6,78% |
5,06% |
Polsat |
873 422 |
6,19% |
7,07% |
TVN |
667 837 |
4,74% |
6,29% |
Wpływy reklamowe TVP 1 wokół transmisji 62. Turniej Czterech Skoczni wyniosły 3,7 mln zł. W porównaniu do poprzedniej edycji imprezy były większe o 100 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
źródło: Wirtualne Media
Udostępnij w social mediach: