Niemal 6 mln widzów Turnieju Czterech Skoczni. 3,7 mln zł z reklam

62. Turniej Czterech Skoczni w TVP1 oglądało średnio 5,8 mln osób, o 1,16 mln więcej niż poprzednią edycję zawodów. Transmisje zapewniły stacji pozycję lidera rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 3,7 mln zł. Turniej odbywał się w okresie od […]

62. Turniej Czterech Skoczni w TVP1 oglądało średnio 5,8 mln osób, o 1,16 mln więcej niż poprzednią edycję zawodów. Transmisje zapewniły stacji pozycję lidera rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 3,7 mln zł.

Turniej odbywał się w okresie od 29 grudnia 2013 roku do 6 stycznia 2014 roku. Jego średnia widownia na antenie TVP 1 wyniosła 5,80 mln osób. Przełożyło się to na 40,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 37,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się inauguracyjny konkurs w Oberstdorfie, który do Jedynki przyciągnął uwagę aż 6,99 mln osób.

Zawody

Data

Start

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

OBERSTDORF

29-12-2013

16:21:09

6 987 056

44,93%

41,53%

GARMISCH PARTENKIRCHEN

01-01-2014

13:52:11

5 698 656

39,54%

34,39%

INNSBRUCK

04-01-2014

13:47:48

4 472 972

39,07%

36,21%

BISCHOFSHOFEN

06-01-2014

15:45:17

6 107 087

39,58%

35,69%

Średnio:

5 804 929

40,98%

37,16%

Obecna edycja zawodów w porównaniu do poprzedniej, odbywającej się w analogicznym okresie rok wcześniej, miała 1,16 mln widzów więcej. Wtedy turniej śledziło bowiem 4,64 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 35,03 proc. oraz 30,71 proc. udziałów.

TVP 1 w czasie pokazywania zawodów była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP 2, której udział wyniósł już tylko 6,78 proc. Dalej uplasowały się: Polsat (6,19 proc.) oraz TVN (tylko 4,74 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka także była liderem, ale drugie miejsce zajął Polsat przed TVN.

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 – Turniej Czterech Skoczni

5 804 929

40,98%

37,16%

TVP2

956 123

6,78%

5,06%

Polsat

873 422

6,19%

7,07%

TVN

667 837

4,74%

6,29%

Wpływy reklamowe TVP 1 wokół transmisji 62. Turniej Czterech Skoczni wyniosły 3,7 mln zł. W porównaniu do poprzedniej edycji imprezy były większe o 100 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

źródło: Wirtualne Media

About Zygmunt Wiśniewski