Październik 2013 – oglądalność kanałów sportowych

blank
fot.

Polsat Sport pozostaje najpopularniejszym kanałem sportowym w Polsce. Natomiast największy wzrost oglądalności udziałów w oglądalności notuje TVP Sport – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

W październiku 2013 roku pozycję lidera wśród stacji sportowych utrzymuje Polsat Sport ze średnią widownią na poziomie 44,3 tys. (w ujęciu rocznym wzrost udziałów o ponad 11 proc.). Drugą pozycję utrzymuje Polsat Sport News z wynikiem 22,9 tys. widzów, który wyprzedza Eurosport – 22,2 tys. widzów (spadek o 37,5 proc.).

W ujęciu rocznym największe wzrost oglądalności notuje kanał TVP Sport – wzrost o ponad 141 proc. widzów. Duże wzrosty oglądalności notują także: Canal+ Sport (wzrost o 65,3 proc.), Eurosport 2 (wzrost o 47,7 proc.) oraz nSport (wzrost o 33,3 proc.).

Wśród wydarzeń sportowych, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się: Boks zawodowy w Polsat Sport – 815,7 tys. widzów, eliminacje do MŚ 2014 (Polsat Sport) – 693,8 tys. widzów, Ekstraklasa (C+ Sport) – 409,7 tys. widzów, „Liga+ Extra” (C+ Sport) – 390,4 tys. widzów, Liga Mistrzów (C+ Sport) – 350,1 tys. widzów, Liga hiszpańska (C+ Sport) – 334,8 tys. widzów, siatkarska Liga Mistrzów (Polsat Sport) – 265,4 tys. widzów.

 

Grupa 4+ Październik 2013 Październik 2012 Zmiana SHR%
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR% r/r
1. Polsat Sport 44 355 0,76 40 242 0,68 11,7%
2. Polsat Sport News 22 979 0,39 0 0,00
3. Eurosport 22 215 0,38 36 064 0,61 -37,5%
4. TVP Sport 19 535 0,33 8 181 0,14 141,3%
5. Canal+ Sport 18 976 0,32 11 658 0,20 65,3%
6. Eurosport2 11 261 0,19 7 750 0,13 47,7%
7. Polsat Sport Extra 11 030 0,19 10 754 0,18 3,9%
8. nSport 8 934 0,15 6 754 0,11 33,3%
9. Orange Sport 8 772 0,15 8 777 0,15 1,4%
10. Extreme Sports 2 464 0,04 3 496 0,06 -28,8%
11. Sportklub 621 0,01 1 533 0,03 -57,7%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – październik 2013 (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajmuje Polsat Sport:

Grupa 16-49 Październik 2013 Październik 2012 Zmiana SHR%
AMR AMR SHR% AMR SHR% r/r
Polsat Sport 18 745 0,79 17 398 0,69 13,6%
Canal+ Sport 9 045 0,38 4 895 0,19 95,4%
Polsat Sport News 6 727 0,28 0 0,00
Eurosport 5 590 0,23 10 294 0,41 -42,8%
Polsat Sport Extra 5 482 0,23 5 446 0,22 6,0%
TVP Sport 4 883 0,20 3 554 0,14 44,7%
nSport 4 482 0,19 2 375 0,09 100,0%
Orange Sport 4 252 0,18 3 563 0,14 25,4%
Eurosport2 3 773 0,16 3 496 0,14 13,7%
Extreme Sports 1 168 0,05 2 047 0,08 -39,5%
Sportklub 118 0,01 342 0,01 -64,3%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – październik 2013 (Grupa 16-49)

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

AMR – wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % – udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu

żródło: media2.pl