Polsat Sport pozostaje najpopularniejszym kanałem sportowym w Polsce. Natomiast największy wzrost oglądalności udziałów w oglądalności notuje TVP Sport – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
W październiku 2013 roku pozycję lidera wśród stacji sportowych utrzymuje Polsat Sport ze średnią widownią na poziomie 44,3 tys. (w ujęciu rocznym wzrost udziałów o ponad 11 proc.). Drugą pozycję utrzymuje Polsat Sport News z wynikiem 22,9 tys. widzów, który wyprzedza Eurosport – 22,2 tys. widzów (spadek o 37,5 proc.).
W ujęciu rocznym największe wzrost oglądalności notuje kanał TVP Sport – wzrost o ponad 141 proc. widzów. Duże wzrosty oglądalności notują także: Canal+ Sport (wzrost o 65,3 proc.), Eurosport 2 (wzrost o 47,7 proc.) oraz nSport (wzrost o 33,3 proc.).
Wśród wydarzeń sportowych, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się: Boks zawodowy w Polsat Sport – 815,7 tys. widzów, eliminacje do MŚ 2014 (Polsat Sport) – 693,8 tys. widzów, Ekstraklasa (C+ Sport) – 409,7 tys. widzów, „Liga+ Extra” (C+ Sport) – 390,4 tys. widzów, Liga Mistrzów (C+ Sport) – 350,1 tys. widzów, Liga hiszpańska (C+ Sport) – 334,8 tys. widzów, siatkarska Liga Mistrzów (Polsat Sport) – 265,4 tys. widzów.
Grupa 4+ | Październik 2013 | Październik 2012 | Zmiana SHR% | |||
Lp. | Kanał TV | AMR | SHR% | AMR | SHR% | r/r |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Polsat Sport | 44 355 | 0,76 | 40 242 | 0,68 | 11,7% |
2. | Polsat Sport News | 22 979 | 0,39 | 0 | 0,00 | |
3. | Eurosport | 22 215 | 0,38 | 36 064 | 0,61 | -37,5% |
4. | TVP Sport | 19 535 | 0,33 | 8 181 | 0,14 | 141,3% |
5. | Canal+ Sport | 18 976 | 0,32 | 11 658 | 0,20 | 65,3% |
6. | Eurosport2 | 11 261 | 0,19 | 7 750 | 0,13 | 47,7% |
7. | Polsat Sport Extra | 11 030 | 0,19 | 10 754 | 0,18 | 3,9% |
8. | nSport | 8 934 | 0,15 | 6 754 | 0,11 | 33,3% |
9. | Orange Sport | 8 772 | 0,15 | 8 777 | 0,15 | 1,4% |
10. | Extreme Sports | 2 464 | 0,04 | 3 496 | 0,06 | -28,8% |
11. | Sportklub | 621 | 0,01 | 1 533 | 0,03 | -57,7% |
NAM: Oglądalność kanałów sportowych – październik 2013 (Grupa 4+)
W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajmuje Polsat Sport:
Grupa 16-49 | Październik 2013 | Październik 2012 | Zmiana SHR% | ||
AMR | AMR | SHR% | AMR | SHR% | r/r |
---|---|---|---|---|---|
Polsat Sport | 18 745 | 0,79 | 17 398 | 0,69 | 13,6% |
Canal+ Sport | 9 045 | 0,38 | 4 895 | 0,19 | 95,4% |
Polsat Sport News | 6 727 | 0,28 | 0 | 0,00 | |
Eurosport | 5 590 | 0,23 | 10 294 | 0,41 | -42,8% |
Polsat Sport Extra | 5 482 | 0,23 | 5 446 | 0,22 | 6,0% |
TVP Sport | 4 883 | 0,20 | 3 554 | 0,14 | 44,7% |
nSport | 4 482 | 0,19 | 2 375 | 0,09 | 100,0% |
Orange Sport | 4 252 | 0,18 | 3 563 | 0,14 | 25,4% |
Eurosport2 | 3 773 | 0,16 | 3 496 | 0,14 | 13,7% |
Extreme Sports | 1 168 | 0,05 | 2 047 | 0,08 | -39,5% |
Sportklub | 118 | 0,01 | 342 | 0,01 | -64,3% |
NAM: Oglądalność kanałów sportowych – październik 2013 (Grupa 16-49)
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
AMR – wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % – udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
żródło: media2.pl
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.