Styczeń 2014 – oglądalność kanałów sportowych

blank
fot.

Eurosport w styczniu 2014 roku pozostaje liderem wśród sportowych kanałów telewizyjnych w Polsce – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. Największy wzrosty widzów notuje Canal+ Sport, z kolei TVP Sport wyprzedza Polsat Sport News.

blank

W styczniu 2014 roku pozycję lidera wśród stacji sportowych utrzymuje Eurosport ze średnią widownią na poziomie 61,8 tys. widzów (w ujęciu rocznym spadek udziałów o ponad 20 proc.). Drugą pozycję utrzymuje Polsat Sport z wynikiem 38,9 tys. widzów (wzrost o ponad 26 proc.). Na trzecią pozycję awansuje TVP Sport z wynikiem 36 tys. widzów (wzrost o 25 proc.).

W ujęciu rocznym największy wzrost oglądalności notuje Canal+ Sport (+86 proc.), widzów zyskują także Polsat Sport (+26,6 proc.), TVP Sport (+25,1 proc.) oraz nSport (+16,7 proc.). Największy spadek udziałów notuje natomiast Eurosport (- 20,7 proc.).

Wśród wydarzeń sportowych, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się: Eliminacje Mistrzostw Świata w siatkówce kobiet (Polsat Sport) – 1,080 mln widzów, „W. Cup – Ski Jumping” (Eurosport) – 1,037 mln widzów, Eliminacje Mistrzostw Świata w piłce ręcznej kobiet (Polsat Sport) – 982,9 tys. widzów, „W. Cup – Biathlon” (Eurosport) – 544,9 tys. widzów, Mistrzostwa Europy mężczyzn w piłce ręcznej (TVP Sport) – 523,5 tys. widzów, Mistrzostwa Świata mężczyzn w piłce ręcznej (TVP Sport) – 420 tys. widzów, Grand Slam Tournament (Eurosport) – 405,8 tys. widzów, Puchar Świata w skokach narciarskich – kwalifikacje (TVP Sport) – 365,7 tys. widzów oraz Liga Mistrzyń w siatkówce (Polsat Sport) – 345,4 tys. widzów.

Grupa 4+ Styczeń 2014 Styczeń 2013 Zmiana SHR%
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR% r/r
1. Eurosport 61 860 0,85 75 881 1,07 -20,7%
2. Polsat Sport 38 964 0,53 29 901 0,42 26,6%
3. TVP Sport 36 067 0,49 28 073 0,40 25,1%
4. Polsat Sport News 21 357 0,29 17 908 0,25 15,9%
5. Eurosport2 16 568 0,23 14 931 0,21 8,1%
6. Orange Sport 8 328 0,11 7 199 0,10 12,9%
7. Canal+ Sport 7 766 0,11 4 085 0,06 86,0%
8. Polsat Sport Extra 5 154 0,07 5 161 0,07 -2,7%
9. Extreme Sports 3 884 0,05 4 590 0,07 -18,5%
10. nSport 3 077 0,04 2 530 0,04 16,7%
11. Sportklub 899 0,01 905 0,01 -7,7%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – styczeń 2014 (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajmuje Eurosport:

Grupa 16-49 Styczeń 2014 Styczeń 2013 Zmiana SHR%
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR% r/r
1. Eurosport 17 985 0,62 25 522 0,89 -30,4%
2. Polsat Sport 14 232 0,49 11 237 0,39 25,1%
3. TVP Sport 11 576 0,40 10 585 0,37 8,2%
4. Polsat Sport News 7 796 0,27 6 560 0,23 17,5%
5. Eurosport2 4 741 0,16 6 148 0,21 -23,8%
6. Canal+ Sport 4 021 0,14 2 205 0,08 79,2%
7. Orange Sport 3 385 0,12 2 856 0,10 17,2%
8. Polsat Sport Extra 2 303 0,08 2 285 0,08 -1,3%
9. Extreme Sports 1 981 0,07 2 555 0,09 -23,6%
10. nSport 1 515 0,05 626 0,02 136,4%
11. Sportklub 235 0,01 243 0,01 0,0%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – styczeń 2014 (Grupa 16-49)

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

AMR – wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % – udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu

źródło: media2.pl