Eurosport w styczniu 2014 roku pozostaje liderem wśród sportowych kanałów telewizyjnych w Polsce – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. Największy wzrosty widzów notuje Canal+ Sport, z kolei TVP Sport wyprzedza Polsat Sport News.
W styczniu 2014 roku pozycję lidera wśród stacji sportowych utrzymuje Eurosport ze średnią widownią na poziomie 61,8 tys. widzów (w ujęciu rocznym spadek udziałów o ponad 20 proc.). Drugą pozycję utrzymuje Polsat Sport z wynikiem 38,9 tys. widzów (wzrost o ponad 26 proc.). Na trzecią pozycję awansuje TVP Sport z wynikiem 36 tys. widzów (wzrost o 25 proc.).
W ujęciu rocznym największy wzrost oglądalności notuje Canal+ Sport (+86 proc.), widzów zyskują także Polsat Sport (+26,6 proc.), TVP Sport (+25,1 proc.) oraz nSport (+16,7 proc.). Największy spadek udziałów notuje natomiast Eurosport (- 20,7 proc.).
Wśród wydarzeń sportowych, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się: Eliminacje Mistrzostw Świata w siatkówce kobiet (Polsat Sport) – 1,080 mln widzów, „W. Cup – Ski Jumping” (Eurosport) – 1,037 mln widzów, Eliminacje Mistrzostw Świata w piłce ręcznej kobiet (Polsat Sport) – 982,9 tys. widzów, „W. Cup – Biathlon” (Eurosport) – 544,9 tys. widzów, Mistrzostwa Europy mężczyzn w piłce ręcznej (TVP Sport) – 523,5 tys. widzów, Mistrzostwa Świata mężczyzn w piłce ręcznej (TVP Sport) – 420 tys. widzów, Grand Slam Tournament (Eurosport) – 405,8 tys. widzów, Puchar Świata w skokach narciarskich – kwalifikacje (TVP Sport) – 365,7 tys. widzów oraz Liga Mistrzyń w siatkówce (Polsat Sport) – 345,4 tys. widzów.
Grupa 4+ | Styczeń 2014 | Styczeń 2013 | Zmiana SHR% | |||
Lp. | Kanał TV | AMR | SHR% | AMR | SHR% | r/r |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Eurosport | 61 860 | 0,85 | 75 881 | 1,07 | -20,7% |
2. | Polsat Sport | 38 964 | 0,53 | 29 901 | 0,42 | 26,6% |
3. | TVP Sport | 36 067 | 0,49 | 28 073 | 0,40 | 25,1% |
4. | Polsat Sport News | 21 357 | 0,29 | 17 908 | 0,25 | 15,9% |
5. | Eurosport2 | 16 568 | 0,23 | 14 931 | 0,21 | 8,1% |
6. | Orange Sport | 8 328 | 0,11 | 7 199 | 0,10 | 12,9% |
7. | Canal+ Sport | 7 766 | 0,11 | 4 085 | 0,06 | 86,0% |
8. | Polsat Sport Extra | 5 154 | 0,07 | 5 161 | 0,07 | -2,7% |
9. | Extreme Sports | 3 884 | 0,05 | 4 590 | 0,07 | -18,5% |
10. | nSport | 3 077 | 0,04 | 2 530 | 0,04 | 16,7% |
11. | Sportklub | 899 | 0,01 | 905 | 0,01 | -7,7% |
NAM: Oglądalność kanałów sportowych – styczeń 2014 (Grupa 4+)
W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajmuje Eurosport:
Grupa 16-49 | Styczeń 2014 | Styczeń 2013 | Zmiana SHR% | |||
Lp. | Kanał TV | AMR | SHR% | AMR | SHR% | r/r |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Eurosport | 17 985 | 0,62 | 25 522 | 0,89 | -30,4% |
2. | Polsat Sport | 14 232 | 0,49 | 11 237 | 0,39 | 25,1% |
3. | TVP Sport | 11 576 | 0,40 | 10 585 | 0,37 | 8,2% |
4. | Polsat Sport News | 7 796 | 0,27 | 6 560 | 0,23 | 17,5% |
5. | Eurosport2 | 4 741 | 0,16 | 6 148 | 0,21 | -23,8% |
6. | Canal+ Sport | 4 021 | 0,14 | 2 205 | 0,08 | 79,2% |
7. | Orange Sport | 3 385 | 0,12 | 2 856 | 0,10 | 17,2% |
8. | Polsat Sport Extra | 2 303 | 0,08 | 2 285 | 0,08 | -1,3% |
9. | Extreme Sports | 1 981 | 0,07 | 2 555 | 0,09 | -23,6% |
10. | nSport | 1 515 | 0,05 | 626 | 0,02 | 136,4% |
11. | Sportklub | 235 | 0,01 | 243 | 0,01 | 0,0% |
NAM: Oglądalność kanałów sportowych – styczeń 2014 (Grupa 16-49)
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
AMR – wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % – udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
źródło: media2.pl
no luty to chyba będzie należał do tvp – igrzyska