Wrzesień 2013 – oglądalność kanałów sportowych

blank
fot.
Polsat Sport pozostaje najpopularniejszym kanałem sportowym w Polsce. Z kolei duże wzrosty widowni notują nSport, m.in. dzięki Lidze Mistrzów,oraz Polsat Sport News, m.in. Mistrzostwom Świata w kolarstwie szosowym – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
polskasiatkówka

We sierpniu 2013 roku pozycję lidera wśród stacji sportowych utrzymuje Polsat Sport ze średnią widownią na poziomie 65,8 tys. (w ujęciu rocznym wzrost udziałów o ponad 131 proc.). Na drugą pozycję awansuje Polsat Sport Extra z wynikiem 31,9 tys. widzów, który wyprzedza Eurosport – 30,4 tys. widzów (spadek o 9,9 proc.).

W ujęciu rocznym największe wzrost oglądalności notuje kanał nSport – wzrost o ponad 163 proc. widzów. Stacja wyprzedza m.in. Eurosport 2 oraz TVP Sport. Duży wzrost widzów (o 9 tys.), w porównaniu do poprzedniego miesiąca, notuje kanał Polsat Sport News.

Wśród wydarzeń sportowych, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się Mistrzostwa Europy w siatkówce mężczyzn, mecz z udziałem Polski przyciągnął do Polsatu Sport prawie 1,7 mln widzów. Popularnością ciszyły się także eliminacje do piłkarskich Mistrzostw Świata w Polsacie Sport (nawet 513 tys. widzów), mecze Memoriału Huberta Wagnera (nawet 464,3 tys. widzów), mecz Ligi Europejskiej w Canal+ Sport (nawet 377,6 tys. widzów), Mistrzostwa Świata w kolarstwie szosowym w Polsat Sport News (nawet 374,6 tys. widzów) oraz mecz Ligi Mistrzów w nSport (nawet 331,6 tys. widzów).

Grupa 4+ Wrzesień 2013 Wrzesień 2012 Zmiana SHR%
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR% r/r
1. Polsat Sport 65 856 1,14 27 591 0,49 131,0%
2. Polsat Sport News 31 984 0,55 0 0,00
3. Eurosport 30 479 0,53 32 729 0,59 -9,9%
4. Canal+ Sport 18 316 0,32 14 346 0,26 23,8%
5. Polsat Sport Extra 14 102 0,24 8 396 0,15 62,7%
6. nSport 11 539 0,20 4 260 0,08 163,2%
7. Eurosport2 11 138 0,19 8 689 0,16 24,5%
8. TVP Sport 10 084 0,17 8 016 0,14 21,7%
9. Orange Sport 8 729 0,15 9 178 0,16 -7,9%
10. Extreme Sports 3 800 0,07 3 912 0,07 -5,7%
11. Sportklub 690 0,01 1 285 0,02 -47,8%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – wrzesień 2013 (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajmuje Polsat Sport:

Grupa 16-49 Wrzesień 2013 Wrzesień 2012 Zmiana SHR5
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR% r/r
1. Polsat Sport 26 888 1,13 12 975 0,55 106,8%
2. Eurosport 10 668 0,45 8 837 0,37 20,4%
3. Polsat Sport News 10 187 0,43 0 0,00
4. Canal+ Sport 8 154 0,34 5 810 0,24 40,2%
5. Polsat Sport Extra 6 694 0,28 4 672 0,20 43,4%
6. nSport 5 674 0,24 1 643 0,07 244,9%
7. Eurosport2 4 601 0,19 3 325 0,14 37,9%
8. Orange Sport 3 683 0,16 3 947 0,17 -6,6%
9. TVP Sport 2 805 0,12 3 360 0,14 -16,3%
10. Extreme Sports 1 708 0,07 2 247 0,09 -23,4%
11. Sportklub 136 0,01 486 0,02 -70,0%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – wrzesień 2013 (Grupa 16-49)

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

AMR – wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % – udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu

żródło: media2.pl
Udostępnij w social mediach: