We sierpniu 2013 roku pozycję lidera wśród stacji sportowych utrzymuje Polsat Sport ze średnią widownią na poziomie 65,8 tys. (w ujęciu rocznym wzrost udziałów o ponad 131 proc.). Na drugą pozycję awansuje Polsat Sport Extra z wynikiem 31,9 tys. widzów, który wyprzedza Eurosport – 30,4 tys. widzów (spadek o 9,9 proc.).
W ujęciu rocznym największe wzrost oglądalności notuje kanał nSport – wzrost o ponad 163 proc. widzów. Stacja wyprzedza m.in. Eurosport 2 oraz TVP Sport. Duży wzrost widzów (o 9 tys.), w porównaniu do poprzedniego miesiąca, notuje kanał Polsat Sport News.
Wśród wydarzeń sportowych, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się Mistrzostwa Europy w siatkówce mężczyzn, mecz z udziałem Polski przyciągnął do Polsatu Sport prawie 1,7 mln widzów. Popularnością ciszyły się także eliminacje do piłkarskich Mistrzostw Świata w Polsacie Sport (nawet 513 tys. widzów), mecze Memoriału Huberta Wagnera (nawet 464,3 tys. widzów), mecz Ligi Europejskiej w Canal+ Sport (nawet 377,6 tys. widzów), Mistrzostwa Świata w kolarstwie szosowym w Polsat Sport News (nawet 374,6 tys. widzów) oraz mecz Ligi Mistrzów w nSport (nawet 331,6 tys. widzów).
Grupa 4+ | Wrzesień 2013 | Wrzesień 2012 | Zmiana SHR% | |||
Lp. | Kanał TV | AMR | SHR% | AMR | SHR% | r/r |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Polsat Sport | 65 856 | 1,14 | 27 591 | 0,49 | 131,0% |
2. | Polsat Sport News | 31 984 | 0,55 | 0 | 0,00 | |
3. | Eurosport | 30 479 | 0,53 | 32 729 | 0,59 | -9,9% |
4. | Canal+ Sport | 18 316 | 0,32 | 14 346 | 0,26 | 23,8% |
5. | Polsat Sport Extra | 14 102 | 0,24 | 8 396 | 0,15 | 62,7% |
6. | nSport | 11 539 | 0,20 | 4 260 | 0,08 | 163,2% |
7. | Eurosport2 | 11 138 | 0,19 | 8 689 | 0,16 | 24,5% |
8. | TVP Sport | 10 084 | 0,17 | 8 016 | 0,14 | 21,7% |
9. | Orange Sport | 8 729 | 0,15 | 9 178 | 0,16 | -7,9% |
10. | Extreme Sports | 3 800 | 0,07 | 3 912 | 0,07 | -5,7% |
11. | Sportklub | 690 | 0,01 | 1 285 | 0,02 | -47,8% |
NAM: Oglądalność kanałów sportowych – wrzesień 2013 (Grupa 4+)
W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajmuje Polsat Sport:
Grupa 16-49 | Wrzesień 2013 | Wrzesień 2012 | Zmiana SHR5 | |||
Lp. | Kanał TV | AMR | SHR% | AMR | SHR% | r/r |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Polsat Sport | 26 888 | 1,13 | 12 975 | 0,55 | 106,8% |
2. | Eurosport | 10 668 | 0,45 | 8 837 | 0,37 | 20,4% |
3. | Polsat Sport News | 10 187 | 0,43 | 0 | 0,00 | |
4. | Canal+ Sport | 8 154 | 0,34 | 5 810 | 0,24 | 40,2% |
5. | Polsat Sport Extra | 6 694 | 0,28 | 4 672 | 0,20 | 43,4% |
6. | nSport | 5 674 | 0,24 | 1 643 | 0,07 | 244,9% |
7. | Eurosport2 | 4 601 | 0,19 | 3 325 | 0,14 | 37,9% |
8. | Orange Sport | 3 683 | 0,16 | 3 947 | 0,17 | -6,6% |
9. | TVP Sport | 2 805 | 0,12 | 3 360 | 0,14 | -16,3% |
10. | Extreme Sports | 1 708 | 0,07 | 2 247 | 0,09 | -23,4% |
11. | Sportklub | 136 | 0,01 | 486 | 0,02 | -70,0% |
NAM: Oglądalność kanałów sportowych – wrzesień 2013 (Grupa 16-49)
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
AMR – wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % – udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu