Eurosport w grudniu 2013 roku został nowym liderem wśród sportowych kanałów telewizyjnych w Polsce – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. Największe wzrosty notują Canal+ Sport i TVP Sport, a największy spadek Orange sport.
W grudniu 2013 roku na pozycję lidera wśród stacji sportowych awansuje Eurosport ze średnią widownią na poziomie 50,6 tys. (w ujęciu rocznym wzrost udziałów o ponad 5 proc.). Na drugą pozycję spada Polsat Sport z wynikiem 37,5 tys. widzów (spadek o 1,8 proc.). Trzecią pozycję utrzymuje Polsat Sport News z wynikiem 22,6 tys. widzów (wzrost o 2,5 proc.).
W ujęciu rocznym największe wzrosty oglądalności notują kanały: Canal+ Sport (+93,3 proc.) oraz TVP Sport (+77,4 proc.), która jednocześnie w rankingu awansuje na piątą pozycję. Największy spadek udziałów notuje natomiast Orange sport (- 29 proc.)
Wśród wydarzeń sportowych, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się: W. Cup – Ski Jumping (Eurosport) – 1,540 mln widzów, KSW 25 (Polsat Sport) – 622,1 tys. widzów, MŚ kobiet w piłce ręcznej (TVP Sport) – 533,3 tys. widzów, „Watts” (Eurosport) – 506,7 tys. widzów, W. Cup – Cross Country Skiing (Eurosport) – 458,6 tys. widzów, W. Cup – Biathlon (Eurosport) – 355,2 tys. widzów, Winter Universiade (Eurosport) – 336,2 tys. widzów, Sport Flesz (Polsat Sport News) – 313 tys. widzów, Siatkarska Liga Mistrzów (Polsat Sport) – 267,4 tys. widzów, Ekstraklasa (Canal+ Sport) – 259,7 tys. widzów.
Grupa 4+ | Grudzień 2013 | Grudzień 2012 | Zmiana SHR% | |||
Lp. | Kanał TV | AMR | SHR% | AMR | SHR% | r/r |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Eurosport | 50 681 | 0,74 | 47 675 | 0,70 | 5,6% |
2. | Polsat Sport | 37 596 | 0,55 | 37 966 | 0,56 | -1,8% |
3. | Polsat Sport News | 22 665 | 0,33 | 21 931 | 0,32 | 2,5% |
4. | Canal+ Sport | 17 801 | 0,26 | 9 161 | 0,13 | 93,3% |
5. | TVP Sport | 17 795 | 0,26 | 9 936 | 0,15 | 77,4% |
6. | Eurosport2 | 12 054 | 0,18 | 9 301 | 0,14 | 29,4% |
7. | Polsat Sport Extra | 8 482 | 0,12 | 8 703 | 0,13 | -3,1% |
8. | Orange Sport | 8 236 | 0,12 | 11 525 | 0,17 | -29,0% |
9. | nSport | 5 351 | 0,08 | 4 971 | 0,07 | 6,8% |
10. | Extreme Sports | 3 244 | 0,05 | 4 522 | 0,07 | -28,8% |
11. | Sportklub | 727 | 0,01 | 1 038 | 0,02 | -26,7% |
NAM: Oglądalność kanałów sportowych – grudzień 2013 (Grupa 4+)
W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajmuje Polsat Sport:
Grupa 16-49 | Grudzień 2013 | Grudzień 2012 | Zmiana SHR% | |||
Lp. | Kanał TV | AMR | SHR% | AMR | SHR% | r/r |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Polsat Sport | 14 866 | 0,53 | 17 352 | 0,62 | -14,2% |
2. | Eurosport | 12 760 | 0,46 | 16 423 | 0,59 | -22,2% |
3. | Canal+ Sport | 8 909 | 0,32 | 3 730 | 0,13 | 139,1% |
4. | Polsat Sport News | 8 046 | 0,29 | 7 798 | 0,28 | 3,2% |
5. | TVP Sport | 5 535 | 0,20 | 3 514 | 0,13 | 57,6% |
6. | Polsat Sport Extra | 3 907 | 0,14 | 4 404 | 0,16 | -11,5% |
7. | Eurosport2 | 3 707 | 0,13 | 3 856 | 0,14 | -3,6% |
8. | Orange Sport | 3 343 | 0,12 | 3 833 | 0,14 | -13,1% |
9. | nSport | 2 269 | 0,08 | 1 960 | 0,07 | 15,7% |
10. | Extreme Sports | 1 639 | 0,06 | 2 382 | 0,09 | -31,8% |
11. | Sportklub | 173 | 0,01 | 481 | 0,02 | -64,7% |
NAM: Oglądalność kanałów sportowych – grudzień 2013 (Grupa 16-49)
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
AMR – wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % – udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
źródło: media2.pl
Udostępnij w social mediach:
A więc jednak nie tylko u mnie w domu jest świąteczno-noworoczna tradycja rodzinnego oglądania Wattsów 😉