Grudzień 2013 – oglądalność kanałów sportowych

Eurosport w grudniu 2013 roku został nowym liderem wśród sportowych kanałów telewizyjnych w Polsce – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. Największe wzrosty notują Canal+ Sport i TVP Sport, a największy spadek Orange sport. W […]

Eurosport w grudniu 2013 roku został nowym liderem wśród sportowych kanałów telewizyjnych w Polsce – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. Największe wzrosty notują Canal+ Sport i TVP Sport, a największy spadek Orange sport.

W grudniu 2013 roku na pozycję lidera wśród stacji sportowych awansuje Eurosport ze średnią widownią na poziomie 50,6 tys. (w ujęciu rocznym wzrost udziałów o ponad 5 proc.). Na drugą pozycję spada Polsat Sport z wynikiem 37,5 tys. widzów (spadek o 1,8 proc.). Trzecią pozycję utrzymuje Polsat Sport News z wynikiem 22,6 tys. widzów (wzrost o 2,5 proc.).

W ujęciu rocznym największe wzrosty oglądalności notują kanały: Canal+ Sport (+93,3 proc.) oraz TVP Sport (+77,4 proc.), która jednocześnie w rankingu awansuje na piątą pozycję. Największy spadek udziałów notuje natomiast Orange sport (- 29 proc.)

Wśród wydarzeń sportowych, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się: W. Cup – Ski Jumping (Eurosport) – 1,540 mln widzów, KSW 25 (Polsat Sport) – 622,1 tys. widzów, MŚ kobiet w piłce ręcznej (TVP Sport) – 533,3 tys. widzów, „Watts” (Eurosport) – 506,7 tys. widzów, W. Cup – Cross Country Skiing (Eurosport) – 458,6 tys. widzów, W. Cup – Biathlon (Eurosport) – 355,2 tys. widzów, Winter Universiade (Eurosport) – 336,2 tys. widzów, Sport Flesz (Polsat Sport News) – 313 tys. widzów, Siatkarska Liga Mistrzów (Polsat Sport) – 267,4 tys. widzów, Ekstraklasa (Canal+ Sport) – 259,7 tys. widzów.

Grupa 4+ Grudzień 2013 Grudzień 2012 Zmiana SHR%
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR% r/r
1. Eurosport 50 681 0,74 47 675 0,70 5,6%
2. Polsat Sport 37 596 0,55 37 966 0,56 -1,8%
3. Polsat Sport News 22 665 0,33 21 931 0,32 2,5%
4. Canal+ Sport 17 801 0,26 9 161 0,13 93,3%
5. TVP Sport 17 795 0,26 9 936 0,15 77,4%
6. Eurosport2 12 054 0,18 9 301 0,14 29,4%
7. Polsat Sport Extra 8 482 0,12 8 703 0,13 -3,1%
8. Orange Sport 8 236 0,12 11 525 0,17 -29,0%
9. nSport 5 351 0,08 4 971 0,07 6,8%
10. Extreme Sports 3 244 0,05 4 522 0,07 -28,8%
11. Sportklub 727 0,01 1 038 0,02 -26,7%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – grudzień 2013 (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajmuje Polsat Sport:

Grupa 16-49 Grudzień 2013 Grudzień 2012 Zmiana SHR%
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR% r/r
1. Polsat Sport 14 866 0,53 17 352 0,62 -14,2%
2. Eurosport 12 760 0,46 16 423 0,59 -22,2%
3. Canal+ Sport 8 909 0,32 3 730 0,13 139,1%
4. Polsat Sport News 8 046 0,29 7 798 0,28 3,2%
5. TVP Sport 5 535 0,20 3 514 0,13 57,6%
6. Polsat Sport Extra 3 907 0,14 4 404 0,16 -11,5%
7. Eurosport2 3 707 0,13 3 856 0,14 -3,6%
8. Orange Sport 3 343 0,12 3 833 0,14 -13,1%
9. nSport 2 269 0,08 1 960 0,07 15,7%
10. Extreme Sports 1 639 0,06 2 382 0,09 -31,8%
11. Sportklub 173 0,01 481 0,02 -64,7%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – grudzień 2013 (Grupa 16-49)

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

AMR – wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % – udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu

źródło: media2.pl

About Zygmunt Wiśniewski