Listopad 2013 – oglądalność kanałów sportowych

Polsat Sport pozostaje w październiku 2013 roku najpopularniejszym kanałem sportowym w Polsce. Natomiast największy wzrost oglądalności udziałów w oglądalności notuje TVP Sport – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. W listopadzie 2013 roku pozycję lidera […]
Polsat Sport pozostaje w październiku 2013 roku najpopularniejszym kanałem sportowym w Polsce. Natomiast największy wzrost oglądalności udziałów w oglądalności notuje TVP Sport – wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
W listopadzie 2013 roku pozycję lidera wśród stacji sportowych utrzymuje Polsat Sport ze średnią widownią na poziomie 41,9 tys. (w ujęciu rocznym spadek udziałów o ponad 13 proc.). Na drugą pozycję awansuje Eurosport z wynikiem 28,7 tys. widzów (spadek o 1,8 proc.)/ Na trzecią pozycję spada Polsat Sport News z wynikiem 28,5 tys. widzów 9wzrost o 39,3 proc.).

W ujęciu rocznym największe wzrost oglądalności notuje kanał TVP Sport – wzrost o ponad 54,7 proc. widzów. Z kolei największy spadek notuje Sportklub (spadek o 48 proc.).

Wśród wydarzeń sportowych, największym zainteresowaniem widzów cieszyły się: „W. Cup” (Eurosport) – 577,4 tys. widzów, Eliminacje młodzieżowych ME (Polsat Sport) – 444,7 tys. widzów, mecz towarzyski (Polsat Sport) – 426,2 tys. widzów, Liga Mistrzów (Canal+ Sport) – 406, 8 tys. widzów, Plus Liga (Polsat Sport) – 351 tys. widzów, Gala boksu zawodowego (Polsat Sport) – 294,3 tys. widzów, Formuła 1 (Polsat Sport) – 282,3 tys. widzów, Ekstraklasa (Canal+ Sport) – 280,1 tys. widzów, Siatkarska Liga Mistrzów (Polsat Sport) – 246,5 tys. widzów, Liga Europejska (Canal+ Sport) – 228,7 tys. widzów.

Grupa 4+ Listopad 2013 Listopad 2012 Zmiana SHR%
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR% r/r
1. Polsat Sport 41 922 0,63 46 852 0,73 -13,1%
2. Eurosport 28 795 0,43 28 503 0,44 -1,8%
3. Polsat Sport News 28 257 0,43 19 685 0,31 39,3%
4. Canal+ Sport 19 823 0,30 13 947 0,22 38,0%
5. Eurosport2 12 194 0,18 9 546 0,15 23,6%
6. Polsat Sport Extra 12 081 0,18 13 659 0,21 -13,7%
7. TVP Sport 8 821 0,13 5 556 0,09 54,7%
8. Orange Sport 8 863 0,13 7 574 0,12 13,7%
9. nSport 7 571 0,11 6 764 0,11 8,6%
10. Extreme Sports 3 477 0,05 3 114 0,05 8,3%
11. Sportklub 843 0,01 1 597 0,03 -48,0%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – listopad 2013 (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajmuje Polsat Sport:

Grupa 16-49 Listopad 2013 Listopad 2012 Zmiana SHR%
Lp. Kanał TV AMR SHR% AMR SHR% r/r
1. Polsat Sport 16 046 0,60 20 662 0,78 -22,8%
2. Polsat Sport News 9 521 0,36 7 622 0,29 24,1%
3. Canal+ Sport 8 645 0,32 4 911 0,18 75,0%
4. Eurosport 6 789 0,25 9 796 0,37 -31,1%
5. Polsat Sport Extra 6 522 0,24 6 767 0,25 -4,3%
6. Eurosport2 4 230 0,16 3 833 0,14 9,7%
7. Orange Sport 4 019 0,15 3 138 0,12 27,1%
8. nSport 3 446 0,13 2 845 0,11 19,6%
9. TVP Sport 2 877 0,11 2 395 0,09 18,9%
10. Extreme Sports 1 456 0,05 1 710 0,06 -15,6%
11. Sportklub 209 0,01 387 0,02 -46,7%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych – listopad 2013 (Grupa 16-49)

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

AMR – wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % – udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu

żródło: media2.pl

About Zygmunt Wiśniewski