Tegoroczna edycja jednego z najbardziej prestiżowych wyścigów kolarskich świata, Vuelta a Espana, cieszyła się w kanale Eurosport w Polsce rekordową oglądalnością. Hiszpański Wielki Tour, który Rafał Majka jako pierwszy Polak w historii ukończył na podium klasyfikacji generalnej, oglądało średnio 196 tysięcy widzów. To aż o 55 proc. więcej niż przed rokiem. Dzięki znakomitej postawie Majki i innych Polaków, zakończona w ostatnią niedzielę Vuelta była najchętniej oglądanym wyścigiem wieloetapowym w historii kanału Eurosport w Polsce, wyprzedzając nieznacznie tegoroczną edycję Tour de France. Hiszpański wyścig był także rekordowy, jeśli chodzi o oglądalność Eurosportu w skali ogólnoeuropejskiej.
Wyścig Vuelta a Espana 2015 odbywał się w dniach 22 sierpnia – 13 września, a Eurosport transmitował wszystkie 21 etapów, zapewniając łącznie 35 godzin relacji na żywo. Rekordową transmisją był etap 14. (5 września), który oglądało średnio 354 tys. widzów. Była to druga najchętniej oglądana relacja z kolarstwa w historii Eurosportu w Polsce. Na drugim miejscu znalazł się etap 16. (7 września), który śledziło 345 tys. kibiców. Transmisję z tegorocznej edycji Vuelty dotarły również do rekordowej liczby widzów w Polsce. Co najmniej jedną minutę relacji obejrzało 2,668 mln kibiców.
Od początku imprezy największe emocje w Polsce wzbudzał Rafał Majka, który był liderem drużyny Tinkoff-Saxo. Rewelacyjna jazda naszego kolarza, któremu na trasie pomagali między innymi Paweł Poljański i Maciej Bodnar, dała zawodnikowi z Zegartowic trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej Wielkiego Touru. Wcześniej sztuka ta udała się tylko Zenonowi Jaskule, który w 1993 stanął na najniższym stopniu podium Tour de France.
– Sukcesy Rafała Majki, Pawła Poljańskiego i Macieja Bodnara w jednym z największych wyścigów świata to kolejny dowód na rozkwit polskiego kolarstwa. Cieszę się, że dzięki obszernym transmisjom Eurosportu kibice przez cały sezon mogą być świadkami historycznych wyczynów naszych kolarzy. Z jeszcze większą niecierpliwością będziemy zatem czekać na słynne kolarskie klasyki i Wielkie Toury, które w przyszłym sezonie pokażemy na antenach Eurosportu – mówi Olgierd Dobrzyński, VP, Country Manager Central Europe Discovery Networks CEEMEA & Eurosport.
Tegoroczna edycja Vuelta a Espana przyciągnęła przed telewizory także rekordową widownię w skali ogólnoeuropejskiej. Średnio każdy z etapów śledziło w Eurosporcie 1,46 mln widzów. To o 47 proc. więcej niż rekordowa edycja w 2014 roku. Największymi wzrostami oglądalności mogą pochwalić się Włochy (+66 proc.), skąd pochodzi zwycięzca tegorocznej Vuelty Fabio Aru, a także Rumunia (+29 proc.) i Holandia (+23 proc.) Rekordowy był także zasięg transmisji, który wyniósł aż 40 milionów widzów Europie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.