Internetowy program lojalnościowy: jak wpływa na branżę gier hazardowych

Gry hazardowe coraz częściej są w zasięgu zwykłych konsumentów. Nie mówimy jednak tylko i wyłącznie o loteriach dostępnych w punktach prasowych. Zwróćmy uwagę, że w ostatnich latach bardzo intensywnie rozwinęły się oferty internetowe. Przybywa różnych serwisów, na których można zagrać w jednorękiego bandytę, ale także w ruletkę, czy też w pokera. Aktualnie branża […]

Gry hazardowe coraz częściej są w zasięgu zwykłych konsumentów. Nie mówimy jednak tylko i wyłącznie o loteriach dostępnych w punktach prasowych. Zwróćmy uwagę, że w ostatnich latach bardzo intensywnie rozwinęły się oferty internetowe. Przybywa różnych serwisów, na których można zagrać w jednorękiego bandytę, ale także w ruletkę, czy też w pokera. Aktualnie branża gier hazardowych znajduje licznych odbiorców bez względu na szerokość geograficzną. Jest cała masa najróżniejszych stron oferowanych przez kasyna online. Można skorzystać dodatkowo z takiej oferty na:

  • komputerze
  • tablecie
  • smartfonie.

W efekcie kasyna bez depozytu dla Polaków i odbiorców z innych państw są dostępne w każdym momencie i w każdym miejscu. W ulubioną grę można zagrać nawet w nocy albo jadąc metrem.

Do rosnącej popularności takich rozrywek przyczyniają się inne czynniki. Niebagatelne znaczenie mają najróżniejsze promocje oraz oferty specjalne i różne programy lojalnościowe. Z tych ostatnich branża gier hazardowych korzysta bardzo chętnie, ponieważ mają bardzo duży marketingowy potencjał. Wiele osób decyduje się na grę właśnie z uwagi na profity oferowane w ramach tej oferty. Są gracze, którzy wybierają kasyna tylko i wyłącznie pod kątem tego, w jaki konkretnie sposób opracowany jest program częściowy. Wpływ takich ofert promocyjnych w branży gier hazardowych jest nie do przecenienia.

Czy programy lojalnościowe to samo, co promocje?

Czasami też początkującemu graczowi trudno jest się połapać nawet w terminologii, która występuje w branży hazardowej. Niejednokrotnie zamiennie stosuje się terminy takie jak promocje i bonusy oraz programy lojalnościowe. Warto jednak poczynić tutaj rozgraniczenia, ponieważ wówczas łatwiej także zlokalizować te czynniki, które przyczyniają się bardziej do wpływania na popularność branży gier hazardowych. Różne są, chociażby typy konsumentów, którzy będą zwracać uwagę na bardzo profity oferowane w branży hazardowej i w różnych ich układach.

Są gracze, którzy liczą na przykład na promocje takie jak bonusy powitalne. Będą to z pewnością gracze ekonomiczni, jeżeli można się tak wyrazić, którzy raczej szukają okazji, aby zagrać za darmo w wersję demo i najczęściej nie będą interesować się programami lojalnościowymi takimi, chociażby jak VIP. Będą one zresztą występować pod różnymi nazwami w zależności od tego, jaką nomenklaturę przyjmuje konkretna platforma hazardowa. Są także klienci, którzy są odważniejsi i nie boją się przetestować najróżniejszych opcji i rodzajów gier. Tacy gracze wykorzystują bonusy powitalne, ale z chęcią przystępują także do programów lojalnościowych.

Czy wszystkie serwisy hazardowe oferują programy lojalnościowe?

Promocje i programy lojalnościowe są zresztą bardzo interesującym zjawiskiem, jeżeli chodzi o metody marketingowe stosowane przez konkretne platformy. W końcu nie wszystkie kasyna będą proponować nawet bonusy powitalne. Dużo zależy od tego, jaki profil działania wcześniej był przyjęty przez twórców portalu i na jakich konkretnie klientów nastawia się dana oferta. Rynek gier hazardowych jest zresztą bardzo zróżnicowany i stale się rozrasta. W efekcie każdy model kasyna może liczyć na swoich stałych odbiorców. Niemniej jednak każdy właściciel kasyna, który liczy na rozwój niezależnie od tego, jaki rodzaj gier oferuje, zawsze ostatecznie skłania się także do tego, aby na dłużej zatrzymać graczy, a do tego najlepiej będą się nadawały programy lojalnościowe. Jest to zresztą bardzo dobry sposób, aby bardzo wyraźnie wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji. W efekcie sami klienci na tym korzystają, ponieważ bonusy w ramach takich programów są coraz bardziej interesujące i opłacalne.

Program lojalnościowy nie powinien być od razu dostępny?

Właściciele kasyn stosują najróżniejsze sztuczki marketingowe, które mają także pewne podłoże psychologiczne. Bardzo dobrą metodą i powszechnie stosowaną jest taka, która oferuje nam przystąpienie do programu lojalnościowego, ale dopiero po jakimś czasie. Na pierwszy rzut oka wydaje się to niezbyt rozsądne działanie. Klient przecież zawsze chce mieć wszystko szybko zagwarantowane, ale czy rzeczywiście docelowo jest to dobra taktyka? Okazuje się, że poprzez wydłużoną drogę, a więc najpierw konieczność przejścia procesu rejestracji i potem uruchomienia bonusów powitalnych, gracz bardziej zaprzyjaźnia się z konkretnym serwisem hazardowym. W efekcie lepiej poznaje platformę i siłą rzeczy staje się wobec niej bardziej lojalny. Gdy dodatkowo dołączy do programu lojalnościowego, to wówczas znacznie bardziej wrasta prawdopodobieństwo, że będzie stale odwiedzać ten, a nie inny serwis i grać w gry właśnie w tym, a nie innym miejscu.

Bonusy powitalne wstępem do programów lojalnościowych

Błędną tezę także wyznają niektórzy właściciele kasyn, którzy bardzo mocno będą oddzielać ofertę bonusów powitalnych od programów lojalnościowych. Są niestety wciąż takie kasyna, które wychodzą z założenia, że promocje powitalne to nie jest przestrzeń, na której należy się koncentrować, ponieważ klient docelowy i tak będzie skupiać się bardziej na programach lojalnościowych i to te ostatnie powinny być jak najbardziej atrakcyjne. Jest to jednak błędne myślenie, ponieważ dla konsumenta, a więc w tej sytuacji gracza, który szuka ciekawej rozrywki, bardzo ważne jest pierwsze wrażenie.

To więc, czy będziemy pod wrażeniem, gdy przed oczami pojawi nam się ta pierwsza oferta promocyjna, będzie ostatecznie rzutować na to, czy zaufamy konkretnej platformie i czy będziemy interesować się kolejnymi promocjami oferowanymi także właśnie w ramach programów ilościowych. Występuje tu także naturalnie sprzężenie zwrotne. Jeżeli przecież gracz spotkał się z opinią, że w konkretnym kasynie program lojalnościowy jest rzeczywiście dobry, to na pewno z chęcią przejdzie proces rejestracji i z wielką ochotą skorzysta z bonusów powitalnych.

Główne korzyści wdrażania programu lojalnościowego

W zależności od tego, w jaki sposób będzie przygotowany program lojalnościowy, gracze mogą być różnorodnie zachęcani do konkretnej oferty. A na pewno wybierać będzie, w czym, ponieważ platformy internetowe potrafią oferować nawet kilka tys. rozmaitych gier. Są kasyna, które bardziej skupiają się na automatach hazardowych, a inne mają bardzo rozbudowaną ofertę gier na żywo. Zalety programów lojalnościowych są jednak za każdym razem bezsprzeczne. Te podstawowe przedstawia poniższa tabela.

Bezpośredni walor marketingowy  Program lojalnościowy to uniwersalne narzędzie promocyjne, które bardzo intensywnie angażuje graczy. Chętniej wracają na konkretną stronę www.
Zyski operatora  Programy takie zawsze dłużej utrzymują użytkownika w grze. To z kolei przekłada się na większe zyski danej platformy.
Zaufanie klientów  Przygotowanie dobrego programu lojalnościowego to zawsze w efekcie zbudowanie długotrwałych relacji z klientami, którzy będą zostawiać więcej pieniędzy.
Większy apetyt na grę  „Apetyt rośnie w miarę jedzenia”. Zachęta, jaką jest program lojalnościowy, to zwiększająca się chęć do rozpoczęcia kolejnej gry.

Widzimy, więc wyraźnie, że takie bardziej zaawansowane promocje dla stałych klientów to kluczowy czynnik zachęcający do gry. Gracze poprzez przynależność do programów lojalnościowych takich jak VIP, czują się także bardzo wyróżnieni i docenieni. To również przekłada się na zaufanie wobec konkretnej platformy hazardowej.

About Nikodem Potocki